Salg af varer online; en stigende tendens

Siden internettets fremmarch har verden oplevet en revolutionerende omstilling. Vidensdeling har mere end noget andet betydet at verden er blevet mere globaliseret, og at mulighederne for den enkelte borger er blevet enorme.

Vi køber ikke engang vores mælk i fysiske butikker længere. Men hvor vigtig er e-commerce egentlig for os?

Fra fysisk butik til online handel

I Vesten er internettet en integreret del af de fleste menneskers hverdag. Alle fra unge til gamle bruger dagligt internet enten på arbejdet, i fritiden eller begge dele.

Internettes store indvirkning på vores liv og hverdag har også betydet af hverdagsting som indkøb af dagligvarer og køb af fysiske produkter og ikke-materielle ydelser foregår online.

Virksomhederne bliver bedre og bedre til at imødekomme tidens tendenser, og der kommer stadigt flere produkter og ydelser til salg på internettet.

En kamp om opmærksomheden

Den store konkurrence betyder også at de erhvervsdrivende må være kreative. Det er næsten et must at hoppe med på Google Ad-bølgen for at kunne være en værdig modstander for konkurrenterne.

Har du som erhvervsdrivende valgt at investere i en annonce på Google, så bruger du infoudvidelser til at styrke din synlighed blandt kunderne.

Infoudvidelser er features du bruger for at øge kundeinteressen eller den samlede trafik på din hjemmeside eller i din netbutik.

En infoudvidelse kan f.eks. omhandle rabatter eller tilbud, som du kan vælge at indføre på din annonce. På den måde skiller du dig ud fra konkurrenterne og du højner sandsynligheden for at dine produkter eller ydelser får den opmærksomhed de fortjener.

En annonce kan være en investering for livet

Selvom at det for de erhvervsdrivende kan være en kostbar bedrift at investere i annoncer online, så er internettet den helt rette platform for synliggørelse og udvidelse af kundeinteresse.

Ved at bruge f.eks. annonceudvidelser, hvor du tilføjer adresse, telefonnummer eller priser for din virksomhed, kan du bibeholde potentielle kunders interesse og give dem en anledning til at ringe dig op for mere informationer eller for forklaring på priserne.

Læs mere om annonceudvidelser, og få et bedre kendskab til internettets mekanismer og reklamens styrke.

Fysiske butikker; en dyster fremtid?

Mange vil argumentere for at de fysiske butikkers storhed er nedgang.

I takt med at internettet bliver mere og mere udbredt og tilgængelig for flere mennesker, så bliver også E-handel mere populær.

I dag kan man købe alt fra mælk til psykolog-sessioner på internettet, og det har bl.a. betydet at de fysiske butikker, supermarkeder og endda psykolog-praksisser har oplevet stor konkurrence de seneste år.

Nogle butikker er blevet udkonkurreret af tilsvarende netbutikker, mens andre har mærket en betydelig forskel i deres omsætning.

De ældre borgere er endnu ikke hoppet helt med på nethandel-bølgen, så fysiske butikker menes stadig at være af relevans. Gågaderne og shoppingcentrene er ikke tomme, men nogle vil mene at vi er på vej i den retning.

Det er ingen hemmelighed at den traditionelle måde af købe fødevarer eller tøj på er udfordret, og at flere og flere services og ydelser dagligt bliver digitaliseret. Man kan derfor ikke vende det blinde øje til, og man bør til enhver tid holde sig opdateret på tendenserne, både som forbruger og som erhvervsdrivende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *