MBK lokaler

Min veninde ringede til mig i går. Hun var rigtigt glad. Nærmest helt høj at høre på. Hun snakkede og kævlede om alt muligt. Mest om sig selv. Selvfølgelig. Hun fortalte mig, dog, at hun er så glad for at være tilbage på kontoret. Efter mere end 2 måneder med arbejde hjemmefra er det hårdt tiltrængt for hende at se sine kollegaer. Det kan jeg virkeligt godt forstå. Jeg har selv haft det på den måde. Men sådan har jeg det ikke længere. Indtil for 7 år siden, hvor jeg blev selvstændig, kunne jeg også godt lide at komme på kontoret. Det var rart at kunne tale med kollegaer om forskellige opgaver. Og om deres hverdagsliv uden for kontoret.

Nu med hjemmekontor

Sådan har jeg det ikke længere. Da jeg blev selvstændig, valgte jeg at få et hjemmekontor, så jeg kunne være sammen med mine børn, når de er hjemme. Dengang var de små. Nu er de store nok til at kunne passe på sig selv. Men jeg arbejder hjemmefra – og er glad for det. Jeg arbejder som konsulent for forskellige offentlige myndigheder. Det kan være kommuner eller regioner eller statsejede institutioner. Jeg hjælper dem med at implementere forskellige internationale projekter i den bløde ende. Lige nu arbejder jeg på et projekt om erfaringsudveksling inden for digital distribution af specialiserede landbrugsafgrøder. Det er et meget spændende projekt. Det er et samarbejde mellem regionen, den lokale forening af landmænd, der dyrker økologiske grøntsager og landbrugsministeriet. De lokale bønder har ofte svært ved at kunne sælge deres produkter til en rimelig pris. Så vi skal have organiseret en workshop for alle implicerede parter. De skal udtænke en plan for, hvordan de lokale bønder, der dyrker økologisk, kan sikre salg og samtidigt gardere sig mod fejlslagne høste.

Mødelokaler i København?

Så jeg skal arrangere det her event. Jeg har ledt som en gal efter mødelokaler i København. Det er bare svært at forklare bønderne, hvorfor det skal ske i København. Jeg fik en mail fra en af dem i går. Han skriver: Emne: Mødelokaler København! Hvorfor skal det foregå i København? Det er jo der, vores produkter bliver solgt mest. Det, vi gerne vil have, er, at vores produkter kommer ud til vores egne områder.

MBK har altid løsningen

Jeg svarer han mail med følgende besked. Vi har brug for konferencelokaler i København, fordi i den planlagte workshop vil der være deltagelse fra italienske ligesindede, som har erfaringer. De har desværre ikke så meget tid til rådighed til at rejse i. Derfor har jeg valgt, at workshoppen skal holdes i København. Vi vil derefter samarbejde om at informere jeres lokale områder om de erfaringer og læringer, vi har hørt og fået.” Han havde valgt MBK, og det er jo et godt valg.

Der gik 5 minutter, og så fik jeg et svar fra ham: ”Det er ok, så. Men husk næste gang, at vi gerne vil vise os levende for vores kollegaer her.” Han har en god pointe. Jeg må skrive tilbage til ham om, at jeg nok skal tage det med i logistikken næste gang. Håber bare, at han ikke er alt for sur.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *